Informace o podání stížnosti

Vážená klientko, vážený kliente, nebudete-li spokojeni s kvalitou námi poskytované služby nebo se způsobem, jakým je služba poskytována, máte právo si stěžovat. Předkládáme Vám základní informace, které vám podání stížnosti mohou usnadnit.

Jak si můžete stěžovat:

  1. Písemně
    1. Předat do rukou kteréhokoliv pracovníka služby
    2. Zaslat na adresu střediska Oblastní charity HK, kterého se stížnost týká
    3. Zaslat na adresu poskytovatele: Oblastní charita Hradec Králové, Komenského 266, 500 03 Hradec Králové
    4. Elektronickou poštou, tj. e-mailem na e-mailovou adresu střediska
    5. Elektronickou poštou na e-mailovou adresu poskytovatele: och@charitahk.cz

 

  1. Ústně
    1. Osobně sdělit svoji stížnost pracovníkovi dané služby
    2. Telefonicky na telefonní číslo střediska, kterého se stížnost týká nebo na telefon Oblastní charity HK: 495 516 098

Máte samozřejmě právo a možnost zmocnit pro podání a vyřizování stížnosti jinou osobu, tj. stížnost Vaším jménem může podat i jiná osoba, která vás bude zastupovat po celou dobu řešení stížnosti. Vámi zmocněná osoba je povinna doložit ke své stížnosti plnou moc (bez úředně ověřeného podpisu) osvědčující zmocnění ze strany klienta (zmocnitele) a její případný rozsah.

Co má stížnost obsahovat

  • kontaktní údaje stěžovatele (tj. jméno, příjmení a jeho kontaktní poštovní či e-mailovou adresu, popř. i telefonní kontakt),
  • konkrétní, podrobný popis události, okolnosti nebo jednání, které vedly k podání stížnosti;
  • označení konkrétních osob, které se podle mínění stěžovatele dopustily chybného, nesprávného či nevhodného jednání,
  • podpis stěžovatele (v případě listinné formy písemné stížnosti).

Komu si můžete stěžovat: Stížnost můžete přednést či předat kterémukoliv pracovníkovi služby nejlépe však sociálnímu pracovníkovi nebo vedoucí/mu střediska. Vaše stížnost bude zaevidována.

Kdo bude vaši stížnost vyřizovat: Dle povahy Vaší stížnosti ji bude řešit buď vedoucí střediska nebo jeho přímý nadřízený. Výstupem řešení každé stížnosti je písemné vyjádření o prošetření stížnosti, které Vám bude předáno/zasláno.

Jakým způsobem bude vaše stížnost vyřizována: Pracovník kompetentní k řešení stížnosti provede podrobné šetření za účelem zjištění všech podstatných skutečností a okolností týkajících se podané stížnosti. Může vás oslovit telefonicky, uskutečnit u vás návštěvu s cílem zjistit veškeré souvislosti nezbytné k vyřešení stížnosti, případně domluvit společné setkání zúčastněných stran.

Lhůta na řešení stížnosti je stanovena na 30 dní ode dne přijetí stížnosti. Bude-li třeba lhůtu prodloužit, budete o tom informován/a, a prodloužení lhůty bude zdůvodněno. Maximálně lze lhůtu prodloužit o 30 dní.

Možnost odvolání se proti výsledku řešení stížnosti: Nebudete-li souhlasit s výsledkem šetření stížnosti nebo v případě, že stížnost nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, máte právo se obrátit na Ministerstvo práce a sociálních věcí se žádostí o prověření vyřízení této stížnosti, a to ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu vyřízení Vaší stížnosti poskytovatelem nebo od uplynutí stanovené lhůty o prověření vyřízení Vaší stížnosti. V žádosti musíte uvést důvod, proč žádáte o prověření vyřízení stížnosti.

  • Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, telefon: 950 191 111, e-mail: posta@mpsv.cz

V případě, že Vaše stížnost směřovala na zdravotní službu, je možné se pro prošetření vyřízení stížnosti obrátit na Krajský úřad Královéhradeckého kraje. 

  • Kontakt: Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor zdravotnictví, Pivovarské náměstí 1245, 50003 Hradec Králové, posta@khk.cz

 

Další možnosti, kam můžete směřovat svou stížnost: 

  • Zřizovatel Oblastní charity Hradec Králové: Biskupství Královéhradecké, Velké náměstí 35/44, 500 01 Hradec Králové, tel.: 495 063 611, biskupstvi@bihk.cz
  • Veřejný ochránce práv: Veřejný ochránce práv, údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 888, _hqk-3bfW7c-51.jWgpoO1p