Poradna pro lidi v tísni
Poradna pro lidi v tísni nabízí podporu a poradenství lidem v těžké životní situaci, kterou v tuto chvíli nedokáží řešit sami. Prostřednictvím odborného sociálního poradenství přispívá k řešení nepříznivé situace, která se týká dluhové problematiky, obětí trestných činů, rodinného práva, dědictví a dalších občanských práv dle Nového občanského zákoníku. Poskytuje také podporu a doprovázení v těžké životní situaci, a to formou krizové intervence či podpůrné terapie.
Dne 22. 3. 2018 získala služba Akreditaci Ministerstva Spravedlnosti ČR k poskytování poradenství v oblasti oddlužení (sepis insolvenčního návrhu)
Kontakt:
- Kotěrova 847/5, Hradec Králové, 500 03 Hradec Králové 3, mapa
- 495 591 382, 777 737 612
- _eGjGK7%WkvDR6a4Ys
- více kontaktů adresář
Provozní doba
Po | 8 - 12 | 13 - 16 | 16 - 18 pouze objednaní |
Út | 8 - 12 | 13 - 16 | |
St | 8 - 12 | 13 - 16 | 16 - 17 pouze objednaní |
Čt | 8 - 12 | 13 - 16 | |
Pá | 8 - 12 |
Pro jistotu dostupnosti pracovníka poradny je upřednostňováno objednání předem.
Sociálně právní poradenství
Sociálně - právní poradenství
je zaměřené na tyto oblasti:
- řešení dluhů
- poradenství obětem trestného činu či těm, kteří se cítí být takto ohroženi
- řešení situací týkající se oblasti občanských práv:
- rodinné právo
- dědictví
- situaci spjatou s bydlením, např. nájemními vztahy, věcná břemena, problematika trvalého pobytu aj.
- zorientování v systému sociálních dávek
- poradenství v oblasti pracovního práva, zejména:
- vznik, změny a skončení pracovního poměru
- pracovní podmínky mladistvých a žen v těhotenství
- odpovědnost zaměstnanců za škodu
- poskytnutí podpory pečujícím osobám
- podpora pečujících při zvládání zátěžových situací (zejména za účelem prevence syndromu vyhoření):
- sdílení zátěžových situací – individuální konzultace, cílené poradenství v oblasti komunikace
- orientace v problematice vhodných služeb
- zajištění činností spočívající v nácviku dovedností pečujících osob pro zvládání péče o osoby závislé na jejich pomoci prostřednictvím spolupráce s Charitní pečovatelskou službou Oblastní charity Hradec Králové
- podpora pečujících při zvládání zátěžových situací (zejména za účelem prevence syndromu vyhoření):
NEPOSKYTUJEME ZASTUPOVÁNÍ KLIENTŮ v řízení před soudy nebo jiné právní služby, jejichž poskytování podléhá zákonu č. 85/1996 Sb. o advokacii. Služby sociálně právního poradenství jsou poskytovány pouze formou poradenství, to znamená za aktivní účasti klienta.
Psychologiské poradenství
Psychologické poradenství
je zaměřené na tyto oblasti:
Krizová intervence
V rámci této služby Vám pomáháme zorientovat se ve Vaší krizové situaci. Může jít o situaci, kdy Vám zemřel někoho blízký, došlo k partnerské krizi, rozchodu, přepadení, zneužívání, ztrátě zaměstnání, majetku a nejste v tuto chvíli schopni problémy sami zvládnout. To může spustit stresovou reakci, jejíž zvládnutí vyžaduje odbornou pomoc. Pomůžeme Vám zaktivovat Vaše schopnosti, které potřebujete k řešení této situace nebo ke zmírnění jejích následků a prohlubování problému.
Podpůrná terapie
V rámci terapie se zaměříme na Vaši, podporu a pomoc, abyste se lépe dokázali přizpůsobit životním úkolům a dokázali unést obtížnou životní situaci. I zde se může jednat například o stavy, kdy Vám do života zasáhla traumatická událost (úmrtí někoho blízkého, rozchod, partnerská krize, přepadení, zneužívání, ztráta zaměstnání, majetku apod.).
Psychologická podpora a doprovázení náročným životním obdobím může pomoci nalézt ztracenou rovnováhu. Podpoříme Vás při znovuzískání sebedůvěry a sebevědomí, při řešení svých problémů, zbavení se potíží nebo alespoň jejich zmírnění.
Charakteristika služby
POSLÁNÍ
Poskytujeme důvěrnou, bezplatnou pomoc a poradenství. Nabízíme podporu a doprovázení lidem v těžké životní situaci, kterou nedokáží řešit sami.
CÍLE
- klient/ka zná svá práva a povinnosti, ví, co pro danou situaci může udělat, orientuje se v situaci a rozumí souvislostem
- klient/ka má informace o možných dopadech a rizicích řešení, zná postup, ví, co bude následovat
- klient/ka ví, jaké další služby může využívat a na koho se obrátit, zná návazné služby
- klient/ka, získal(a) schopnost či dovednost jak svou situaci samostatně či s podporou pracovníka řešit
- klient/ka zná své kompetence, je zorientovaný(á) ve vnitřních či vnějších podporách
OKRUH OSOB
Osoby starší 18 let žijící zejména v Královéhradeckém kraji, kteří se ocitají v nepříznivé sociální situaci, kterou nedokáží řešit sami, ani s pomocí svých blízkých. Jedná se o:
- osoby v krizi
- oběti trestných činů
- pečující osoby (osoby pečující o blízkého rodinného příslušníka)
ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
Pracovníci Poradny při práci s klienty dodržují tyto zásady:
- Laskavost – vztah pracovníka s klientem je postaven na nehodnotícím a trpělivém přístupu založeném na lásce k bližnímu
- Naděje – vždy je šance na změnu, spolupráce s poradnou je pro klienta příležitostí hledat řešení a nebýt na to sám
- Komplexní přístup – k situaci klienta je přistupováno s ohledem na bio, psycho, socio i spirituální rozměr, je mu věnován dostatek času, je tu pro něj někdo, kdo zná jeho příběh
- Partnerství – pracovníci vytváří takové podmínky, aby klient mohl uplatnit v průběhu poskytování služby vlastní vůli a sám si zvolit postup, a to s porozuměním důsledku své volby.
Tyto činnosti jsou poskytovány zdarma dle zákona č.108/2006 Sb. o sociálních službách. V rámci poskytování služby PLT nenahrazuje běžně dostupné veřejné služby a instituce. Snaží se o to, aby naopak klient (zájemce) mohl takové služby využívat.
Kapacita služby: Ambulance: maximální okamžitá kapacita 3 klienti. Terén: maximální okamžitá kapacita 1 klient
FORMY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
ambulantně – služby jsou poskytovány v prostorách zařízení Poradny. Po domluvě s klientem lze službu poskytovat i distančně (tj. bez fyzické přítomnosti v prostorách služby). Tímto způsobem je služba poskytována prostředky určenými pro vzdálenou komunikaci jako jsou telefon, aplikace Skype, Teams (popřípadě jiné, dle možností klienta). Služby jsou poskytovány: osobně, telefonicky, online osobní formou (Skype, Teams…). Na vyžádání anonymně.
Odborné sociální poradenství je poskytováno také osobám, které nemohou nebo nechtějí komunikovat s odborníkem osobně o to ani telefonicky, přes Skype, Teams apod., a to formou INTERNETOVÉHO PORADENSTVÍ. Formulář je k nalezení na http://www.charitahk.cz Dotaz je možné zaslat též na plt@charitahk.cz Na položené dotazy odpovídají pracovníci Poradny do 5 pracovních dnů od přijetí dotazu.
v terénu
– doprovody mimo prostory Poradny pro lidi v tísni. Cílem je, motivovat klienta k tomu, aby dokázal zrealizovat jednotlivé kroky v rámci dohodnuté spolupráce, které jsou podstatné pro řešení jeho situace a minimalizovat tak důsledky hlubšího propadu jeho „osobní krize“ i důsledky na společenský život, pokud je to možné, pomoci k návratu ze sociálního vyloučení do běžného fungování ve společnosti.
- kdo: soc. pracovník, dluhový poradce
- komu: v indikovaných případech klientovi OTČ – jako doprovod k soudnímu jednání, klientovi, který potřebuje tzv. “rozpohybovat“ pro zrealizování cíle spolupráce a posunu v jednotlivých krocích, které k němu vedou.
– doprovody obětí trestných činů k soudnímu jednání (v roli důvěrníka či veřejnosti pro poskytnutí psychické podpory i rady, např. v zátěžové situaci setkání s násilnou osobou), v určitých případech i u dluhového poradenství (jsou-li kompetence klienta snížené, např. pro jejich první jednání s věřitelem), kdy podpora pracovníka pomůže prolomit obavy a zajistí tak klientovi další, již samostatná, jednání.
- kam: úřady, soudy, instituce a další (např. pohřeb, nemocnice, domů v případě nevolnosti)
- kde: na území města Hradce Králové
- jak dlouho: dle cíle spolupráce
Doprovod je spjatý s cílem spolupráce + jednotlivými kroky. O možnosti doprovodu se klient dozví ze vstupního jednání či z další spolupráce (dle potřeby). Klient, kterého se doprovod týká, je soc. pracovníkem edukován o „podobě“ doprovodu předem. Z důvodu podporování samostatnosti klienta je doprovod nabízen zpravidla poté, co se klient pokusí situaci řešit samostatně a tento pokus selže.
Rozsah terénní formy: vymezen maximální okamžitou kapacitou služby a potřebou klienta
Poskytování služby ve věznici HK (pouze dluhová problematika) - Cílem poskytování služby terénní formou ve věznici je zajistit odborné poradenství v oblasti dluhové problematiky osobám, kterým je znemožněn přístup ke službě, ale využití služby má vliv na řešení jejich nepříznivé sociální situace.
PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA
Poradna se nachází ve zvýšeném přízemí řadového domu staré zástavby v blízkosti centra města. Je v dobré dostupnosti MHD. Vstup do prostor není bezbariérový, schody nejsou vybaveny nájezdní plošinou pro kočárek či invalidní vozík. Poradna disponuje čekárnou, kuchyňkou a WC pro klientky (bezbariérové). Bezbariérovost jsme schopni poskytnout pouze omezeně z limitů daných prostorovým a materiálním uspořádáním. Pro lepší dostupnost upřednostňujeme objednání předem. Pracovníci Poradny své služby poskytují ve 2 konzultačních místnostech, zároveň disponují 1 kanceláří.
DALŠÍ ČINNOST PLT
Poradna se dále zabývá zvyšováním informovanosti veřejnosti v rozsahu poskytovaných sociálních služeb (dluhová problematika, exekuce a insolvence, finanční gramotnost, psychologická pomoc, poradenství pro pozůstalé), a to formou např. přednášek, otevřených dveří v Poradně atd.
Využijte možnosti dotazu - diskrétně, anonymně, zdarma v Internetové poradně